Kantoornieuws

Subsidie Afzetbevorderingsprojecten voor Visserij & Aquacultuur

Vandaag 1 juli 2019 gaat de subsidieregeling 'Afzetbevorderingsprojecten voor visserij en aquacultuur open bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Doelgroepen:
Producenten Organisaties, brancheorganisaties, visafslagen, visverwerkers of visgroothandelaren.

Doel:
Kwaliteit of toegevoegde waarde verbeteren, vinden van nieuwe afzetmarkten, traceerbaarheid van producten verbeteren, bekendheid vergroten

Subsidie:
Subsidiabele kosten moeten minimiaal 400K zijn.
MKB-onderneming: 50% maximaal subsidie
Niet-MKB: 30% subsidie
(uitzonderingsgevallen 75%)
Maximale subsidie 900K per project.
Beschikbaar budget: 2,8 mln.

Aanvraagtermijn:
1 juli 2019-12 september 2019.
Tenderregeling (rangschikking obv score criteria)

Meer info is te vinden via de link. Voor vragen en of het indienen van een aanvraag: 0527-687204. 


Investeringssubsidie Toegevoegde Waarde Visserijproducten 2019

Op 3 juni jl. is deze subsidie (weer) opengesteld vanuit het EFMZV (Europees Visserijfonds)

Wilt u investeren in machines voor uw vissersvaartuig? En verbetert hierdoor de toegevoegde waarde van uw visserijproducten? Dan kunt u de Investeringssubsidie toegevoegde waarde visserijproducten in 2019 aanvragen van 3 juni tot en met 30 december 2019, uiterlijk om 17.00 uur.

Het betreft investeringen in aanschaf en gebruiksklaar maken van:

- automatische conserveermachine langoustines
- automatische kookketel voor garnalen
- spoelsorteermachine met buitentrommel >6 mm spijlwijdte
-scholstripmachine
-slurry-ijsmachine
- koelinstallatie koudemiddel CO2
-luchtzuiveraar

Voorwaarden (o.a.):
- op de kotter staat niet al hetzelfde type machine
- beschikken over visvergunning etc.
- u bent (deels) eigenaar van de kotter
- het Europees identificatienummer van het schip is bekend
- de kotter moet onder NL vlag varen
- 5 jaar instandhouding (geen verkoop buiten EU)
- voldoende financiële middelen om machine te kopen

Voor vragen over deze subsidie of het verzorgen van een aanvraag voor u kunt u altijd even contact met ons opnemen: 0527-687204 of via


Compensatieregeling Transitievergoeding

Compensatieregeling Transitievergoeding
Heeft u afgelopen jaren een werknemer moeten ontslaan wegens langdurige arbeidsongeschiktheid? En heeft deze werknemer bij het ontslag een transitievergoeding meegekregen? Dan kunt u vanaf 1 april 2020 compensatie aanvragen voor deze ontslagvergoeding. Dit kan met terugwerkende kracht: de compensatie geldt voor alle dienstverbanden die zijn geëindigd vanaf 1 juli 2015. U kunt de aanvraag indienen bij UWV.

Personeelsdossier
Bij de beoordeling van uw aanvraag gebruikt UWV zoveel mogelijk de gegevens die ze al heeft, maar moet u ook zelf informatie overleggen. Denk onder meer aan de arbeidsovereenkomst, de duur van de arbeidsovereenkomst, de hoogte van de transitievergoeding en de totale kosten van de loondoorbetaling tijdens de ziekte. Verzamel in ieder geval de volgende documenten zodat u deze, als het nodig is, kunt meesturen met uw aanvraag:

  • De ontslagvergunning;
  • De beëindigingsovereenkomst (inclusief documenten waaruit blijkt wanneer de werknemer ziek was en dat hij bij het einde van de arbeidsovereenkomst nog steeds ziek was;
  • Gegevens die gebruikt zijn om de hoogte van de transitievergoeding te berekenen;
  • Het bewijs dat de (totale) transitievergoeding is betaald.

Uw NOAB-adviseur kan u helpen bij het verzorgen van de aanvraag.


Deelname aan beurs Maritime Industry in Gorinchem

Samen met zusteronderneming Weforsea Crowdfunding zijn we dit jaar ook weer present op de beurs Maritime Industry in Gorinchem op 7, 8 en 9 mei as.

Maritime Industry is dé vakbeurs voor de binnenvaart en maritieme industrie. 
Dit jaar viert het platform waar de volledige binnenvaartsector samenkomt haar 15 jarige jubileum. Dit betekend onder andere 2000m2 extra beursvloer, een seminarprogramma met toonaangevende vakprofessionals en last but not least de gloednieuwe airco installatie om uw bezoek nog aangenamer te maken.

Als administratie- en advieskantoor mogen wij een grote groep binnenvaart- en maritieme ondernemers tot onze clientèle rekenen. We hebben dus veel ervaring en inzicht in de ontwikkelingen binnen deze sector en kunnen u met een gepast advies van dienst zijn. Ook wanneer u op zoekt bent naar een boekhouder met sectorinhoudelijke expertise bent u bij ons aan het goede adres. Kom vrijblijvend eens langs op onze stand om onder het genot van een kopje koffie of een drankje uw mogelijkheden te bespreken.
 

U vindt ons op het paviljoen van Urk Maritime op stand I112!

Wanneer u gratis toegang wilt verkrijgen tot de beurs, neem dan even contact met ons op voor de gratis registratiecode (registreren vooraf is wel verplicht). 

Registreren kan via: www.evenementenhal.nl/maritime. Klik op 'kaarten bestellen' en vul de registratiecode in.

Urk maritime paviljoen Maritme Industry 2019

 


Administratief talent gezocht!!

We zijn per 1 april op zoek naar een gemotiveerd leergierig en flexibel 

ADMINISTRATIEF TALENT

Ben jij het baken dat wij zoeken? Neem dan contact op met Louwe Post via  of bel met 0527-687204.

Of loop anders even binnen om sfeer te proeven op ons kantoor. We drinken graag een kopje koffie met je!
Vacature februari 2019 administratief talent klein formaat


Samenwerking Post Consultancy en Paskoff B+A

paskoffpc logo

We zijn verheugd u te kunnen meedelen dat Post Consultancy Advies- en Administratiekantoor en Paskoff Belastingadvies- & Administratiekantoor (dhr. Klaas Pasterkamp, Register Belastingadviseur), beiden gevestigd te Urk, een samenwerking zijn aangegaan.

Door middel van de samenwerking is de continuïteit gewaarborgd en verbreden we onze kennis en kunde zodat we onze wederzijdse klantenkring nog beter van dienst kunnen zijn.
De heer Pasterkamp zal per 1 januari 2019 zijn kantoor verhuizen van Wijk 2-91 te Urk naar het kantoor van Post Consultancy, gevestigd Marsdiep 4 te Urk. Per die datum kunnen klanten van Paskoff B + A terecht op het Marsdiep. Telefoon en e-mail blijven ongewijzigd. Voor klanten van Post Consultancy verandert er niets.

We hopen door de samenwerking u als trouwe klant zo optimaal mogelijk van advies te kunnen voorzien! Heeft u vragen naar aanleiding van dit nieuwsbericht, neem dan contact met ons op of loop even binnen voor een kop koffie!

Louwe Post, directeur Post Consultancy 
Klaas Pasterkamp, eigenaar Paskoff B+A 


Post Consultancy

Marsdiep 4
8321 MC Urk

0527 - 68 72 04
0527 - 69 09 53
06 - 50 86 33 35


NOAB keurmerk RGB

Volg ons op:

Bel mij terug

Laat uw gegevens achter en wij nemen spoedig contact met u op.
Vul uw naam in aub
Invalid email address.
Vul uw telefoonnummer in aub.
Invalid Input
Ongeldige invoer