Kantoornieuws

Vacature: Ervaren Fiscaal Adviseur / Belastingadviseur (parttime/fulltime)

Je werkt in een leuk team van ± 10 medewerkers en bent verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van complexe fiscale vraagstukken van onze klanten. Hierbij ben je onder meer verantwoordelijk voor:

- Geven van fiscaal advies aan onze klanten op het gebied van verschillende soorten belasting;
- Het uitwerken en implementeren van de fiscale strategie voor de klanten;
- Het kunnen beantwoorden van complexe fiscale vraagstukken;
- Een coachende rol richting minder ervaren collega’s;
- Het verzorgen van diverse belastingaangiftes en bezwaarschriften
- Het samenstellen van jaarrekeningen voor klanten plus een fiscale analyse;
- Constructief overleg met de Belastingdienst.

Functie-eisen:
- Opleiding op HBO/WO- niveau Fiscaal Recht/Fiscale Economie/Accountancy/ NOB
- Aantal uren in overleg; 
- Relatiebouwer / mensen-mens;
- Uitstekende adviesvaardigheden;
- 5-7 jaar relevante werkervaring;

Pré: - Kennis van de visserijsector en binnenvaart is een pré.

Wij bieden: Een ontspannen werksfeer, in een zeer modern kantoorpand met de nieuwste apparatuur en software. Een gezellig team van collega’s, een afwisselende fulltime functie met doorgroeimogelijkheden en een passend salaris met prima arbeidsvoorwaarden.

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met dhr. Louwe Post via 0527-687204. 

De schriftelijke sollicitatie (motivatiebrief & CV) zien we graag per e-mail tegemoet ().PostConsultancy vacature 2021 130x186 2


Corona Update november 2021

Strengere coronamaatregelen maar ook uitbreiding coronasteun

Nu de coronamaatregelen verder zijn aangescherpt, wordt gelukkig ook de coronasteun aan ondernemers weer verder uitgebreid. Zo komt er toch weer een NOW-regeling, NOW 5. Dit keer voor de maanden november en december. Daarnaast wordt het subsidiepercentage in de al eerder aangekondigde TVL Q4 verhoogd van 85% naar 100%. Verder wordt het belastinguitstel verlengd tot eind december 2021 en blijft de invorderingsrente in ieder geval tot 1 juli 2022 0,01%.

Now 5
Als u in de maanden november en december ten opzichte van 1/6 van uw gehele omzet over heel 2019 minimaal 20% minder omzet haalt, kunt u een beroep doen op de NOW 5. De overige voorwaarden zijn grotendeels gelijk aan de eerdere voorwaarden voor de NOW 4. Het loonsomvrijstellingspercentage stijgt wel naar 15%. Vrij vertaald betekent dit dat uw loonsom in november en december met 15% mag dalen ten opzichte van uw loonsom in september 2021 zonder dat dit invloed heeft op uw recht op NOW 5.

Startte u uw onderneming in de periode van 1 februari 2020 tot en met 30 september 2021? Dan kunt u mogelijk ook een beroep doen op de NOW 5. Voor de bepaling van uw omzetverlies moet u dan uitgaan van de omzet in de periode 1 juli 2021 tot en met 31 oktober 2021 teruggerekend naar 2 maanden.

TVL Q4
Bedraagt uw omzetverlies in Q4 2021 (ten opzichte van Q4 2019 of Q1 2020) meer dan 30%? Dan kunt u mogelijk een beroep doen op TVL Q4 2021. Het maximale subsidiebedrag bedraagt € 550.000 voor mkb-ondernemers en € 600.000 voor niet-mbk-ondernemers. Het subsidiepercentage bedraagt in Q4 2021 geen 85% maar 100%. Verder is de staatssteungrens die eerder € 1,8 miljoen euro bedroeg verder opgehoogd naar € 2,3 miljoen euro.

Uitstel van betaling belastingschulden
Kreeg u eerder uitstel van betaling in verband met de coronacrisis tot 1 oktober 2021? Dan wordt dit nu automatisch verlengd tot eind december 2021. Dit betekent dat u ook de lopende betalingsverplichtingen niet meer hoeft te voldoen en daarvoor automatisch uitstel van betaling krijgt. Dit uitstel geldt voor alle belastingen waarvoor u eerder uitstel kreeg waarvoor een reguliere uiterste betaaldatum van 31 januari 2022 geldt. Voor de omzetbelasting en loonheffing vallen dus ook de aangiften december 2021/vierde kwartaal 2021 in het uitstel.

Vroeg u niet eerder uitstel of heeft u al uw belastingschulden al afgelost, maar komt u nu in betalingsproblemen door de coronamaatregelen? Dan kunt ook u verzoeken om uitstel van betaling.

Het was de bedoeling dat per 1 januari 2022 de invorderingsrente weer omhoog zou gaan. Dit is nu uitgesteld. De invorderingsrente gaat dus niet op 1 januari 2022 weer omhoog maar blijft tot 1 juli 2022 0,01%. Vanaf 1 juli 2022 bedraagt de invorderingsrente 1%, vanaf 1 januari 2023 2%, vanaf 1 juli 2023 3% en vanaf 1 januari 2024 weer 4%.

Neemt u gerust contact met ons op als u hierover vragen heeft. Wij helpen u graag. U bereikt ons via  of 0527-687204.


Wij zoeken een ervaren Fiscaal Adviseur / Belastingadviseur

Je werkt in een leuk team van ± 10 medewerkers en bent verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van complexe fiscale vraagstukken van onze klanten. Hierbij ben je onder meer verantwoordelijk voor:

- Geven van fiscaal advies aan onze klanten op het gebied van verschillende soorten belasting;
- Het uitwerken en implementeren van de fiscale strategie voor de klanten;
- Het kunnen beantwoorden van ctomplexe fiscale vraagstukken;
- Een coachende rol richting minder ervaren collega’s;
- Het verzorgen van diverse belastingaangiftes en bezwaarschriften
- Het samenstellen van jaarrekeningen voor klanten plus een fiscale analyse;
- Constructief overleg met de Belastingdienst.

Functie-eisen:
- Opleiding op HBO/WO- niveau Fiscaal Recht/Fiscale Economie/Accountancy/ NOB
- 40 uur beschikbaar;
- Relatiebouwer / mensen-mens;
- Uitstekende adviesvaardigheden;
- 5-7 jaar relevante werkervaring;

Pré: - Kennis van de visserijsector en binnenvaart is een pré.

Wij bieden: Een ontspannen werksfeer, in een zeer modern kantoorpand met de nieuwste apparatuur en software. Een gezellig team van collega’s, een afwisselende fulltime functie met doorgroeimogelijkheden en een passend salaris met prima arbeidsvoorwaarden.

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met dhr. Louwe Post via 0527-687204. 
De schriftelijke sollicitatie (motivatiebrief & CV) zien we graag vóór 1 oktober 2021 per e-mail tegemoet ().


Tegemoetkoming Vaste Lasten Q3 2021 is geopend

TVL Q3 2021 is vanaf vandaag geopend voor MKB, grote ondernemingen en startende ondernemingen. 

De belangrijkste voorwaarden om in aanmerking te komen zijn samengevat:
- Uw bedrijf heeft meer dan 30% omzetverlies in het derde kwartaal 2021 vergeleken met het 3e kwartaal 2019 of het 3e kwartaal 2021.

- Uw vaste lasten zijn minimaal € 1.500 per kwartaal, op basis van het percentage vaste lasten dat bij uw hoofdactiviteit hoort.

- Uw bedrijf heeft een fysieke vestiging in Nederland en stond ingeschreven voor 30 juni 2020.

- Minstens 1 vestiging van uw bedrijf heeft een ander adres dan uw privéadres.

We helpen u graag bij het indienen van uw aanvraag. Neem dan contact met ons op via 0527-687204 of mail met .

 


Werkgever vanaf 2025 niet meer verplicht aan te sluiten bij BPF

Per 1 januari 2025 zijn werkgevers in de binnenvaart branche niet meer verplicht om zich bij het Bedrijfstakpensioenfonds voor de Rijn- en Binnenvaart aan te sluiten voor het pensioen van hun werknemers. Dat heeft de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid besloten. Werkgevers- en werknemersorganisaties werken intussen aan een nieuwe, toekomstbestendige regeling waaraan de werkgevers straks vrijwillig kunnen deelnemen. Lees het persbericht van het BPF hier.


Post Consultancy

Marsdiep 4
8321 MC Urk

0527 - 68 72 04
0527 - 69 09 53
06 - 50 86 33 35


NOAB keurmerk RGB

Volg ons op:

Bel mij terug

Laat uw gegevens achter en wij nemen spoedig contact met u op.
Vul uw naam in aub
Invalid email address.
Vul uw telefoonnummer in aub.
Invalid Input