Kantoornieuws

Wij zoeken een ervaren Fiscaal Adviseur / Belastingadviseur

Je werkt in een leuk team van ± 10 medewerkers en bent verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van complexe fiscale vraagstukken van onze klanten. Hierbij ben je onder meer verantwoordelijk voor:

- Geven van fiscaal advies aan onze klanten op het gebied van verschillende soorten belasting;
- Het uitwerken en implementeren van de fiscale strategie voor de klanten;
- Het kunnen beantwoorden van ctomplexe fiscale vraagstukken;
- Een coachende rol richting minder ervaren collega’s;
- Het verzorgen van diverse belastingaangiftes en bezwaarschriften
- Het samenstellen van jaarrekeningen voor klanten plus een fiscale analyse;
- Constructief overleg met de Belastingdienst.

Functie-eisen:
- Opleiding op HBO/WO- niveau Fiscaal Recht/Fiscale Economie/Accountancy/ NOB
- 40 uur beschikbaar;
- Relatiebouwer / mensen-mens;
- Uitstekende adviesvaardigheden;
- 5-7 jaar relevante werkervaring;

Pré: - Kennis van de visserijsector en binnenvaart is een pré.

Wij bieden: Een ontspannen werksfeer, in een zeer modern kantoorpand met de nieuwste apparatuur en software. Een gezellig team van collega’s, een afwisselende fulltime functie met doorgroeimogelijkheden en een passend salaris met prima arbeidsvoorwaarden.

Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met dhr. Louwe Post via 0527-687204. 
De schriftelijke sollicitatie (motivatiebrief & CV) zien we graag vóór 1 oktober 2021 per e-mail tegemoet ().


Tegemoetkoming Vaste Lasten Q3 2021 is geopend

TVL Q3 2021 is vanaf vandaag geopend voor MKB, grote ondernemingen en startende ondernemingen. 

De belangrijkste voorwaarden om in aanmerking te komen zijn samengevat:
- Uw bedrijf heeft meer dan 30% omzetverlies in het derde kwartaal 2021 vergeleken met het 3e kwartaal 2019 of het 3e kwartaal 2021.

- Uw vaste lasten zijn minimaal € 1.500 per kwartaal, op basis van het percentage vaste lasten dat bij uw hoofdactiviteit hoort.

- Uw bedrijf heeft een fysieke vestiging in Nederland en stond ingeschreven voor 30 juni 2020.

- Minstens 1 vestiging van uw bedrijf heeft een ander adres dan uw privéadres.

We helpen u graag bij het indienen van uw aanvraag. Neem dan contact met ons op via 0527-687204 of mail met .

 


Werkgever vanaf 2025 niet meer verplicht aan te sluiten bij BPF

Per 1 januari 2025 zijn werkgevers in de binnenvaart branche niet meer verplicht om zich bij het Bedrijfstakpensioenfonds voor de Rijn- en Binnenvaart aan te sluiten voor het pensioen van hun werknemers. Dat heeft de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid besloten. Werkgevers- en werknemersorganisaties werken intussen aan een nieuwe, toekomstbestendige regeling waaraan de werkgevers straks vrijwillig kunnen deelnemen. Lees het persbericht van het BPF hier.


Reminder Subsidie Praktijkleren

Biedt u een praktijk- of werkleerplaats aan (bijvoorbeeld door middel van een BBL overeenkomst met uw medewerker en onderwijsinstantie),  vergeet dan niet voor 16 september as. de subsidie Praktijkleren aan te vragen. Meer informatie is te vinden op www.rvo.nl/praktijkleren

 


NOW 3e kwartaal 2021

Lijdt u als werkgever omzetverlies als gevolg van de coronacrisis? Dan kunt u ook voor het derde kwartaal 2021 weer een beroep doen op de NOW. De Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor behoud van werkgelegenheid (NOW) is namelijk met drie maanden verlengd tot en met 30 september 2021. De NOW 4.0 (dit is de zesde aanvraagperiode) loopt vanaf 1 juli 2021 tot en met 30 september 2021.

Het loket gaat open vanaf 26 juli tot en met 30 september 2021 voor het aanvragen van een tegemoetkoming voor de zesde aanvraagperiode. Voor de zesde aanvraagperiode geldt dat u een tegemoetkoming kunt aanvragen als u over 3 aaneengesloten maanden gemiddeld een omzetverlies van minimaal 20% heeft. Nieuw is dat voor de berekening van de tegemoetkoming voor NOW 4.0 een omzetverliesgrens geldt, namelijk een maximum van 80% omzetverlies. In de aanvraag kan daarom maximaal 80% omzetverlies ingevuld worden, ook als u verwacht dat er meer dan 80% omzetverlies geleden wordt of als er daadwerkelijk meer dan 80% omzetverlies is geleden. De nieuwe referentiemaand wordt februari 2021.

Komt u in aanmerking? Wij beoordelen dat graag samen met u en kunnen u ook helpen met het doen van de aanvraag en het maken van een inschatting van de hoogte van het definitieve bedrag van de tegemoetkoming. Neemt u gerust contact met ons op.

 


Post Consultancy

Marsdiep 4
8321 MC Urk

0527 - 68 72 04
0527 - 69 09 53
06 - 50 86 33 35


NOAB keurmerk RGB

Volg ons op:

Bel mij terug

Laat uw gegevens achter en wij nemen spoedig contact met u op.
Vul uw naam in aub
Invalid email address.
Vul uw telefoonnummer in aub.
Invalid Input