Kantoornieuws

Compensatieregeling Transitievergoeding

Compensatieregeling Transitievergoeding
Heeft u afgelopen jaren een werknemer moeten ontslaan wegens langdurige arbeidsongeschiktheid? En heeft deze werknemer bij het ontslag een transitievergoeding meegekregen? Dan kunt u vanaf 1 april 2020 compensatie aanvragen voor deze ontslagvergoeding. Dit kan met terugwerkende kracht: de compensatie geldt voor alle dienstverbanden die zijn geëindigd vanaf 1 juli 2015. U kunt de aanvraag indienen bij UWV.

Personeelsdossier
Bij de beoordeling van uw aanvraag gebruikt UWV zoveel mogelijk de gegevens die ze al heeft, maar moet u ook zelf informatie overleggen. Denk onder meer aan de arbeidsovereenkomst, de duur van de arbeidsovereenkomst, de hoogte van de transitievergoeding en de totale kosten van de loondoorbetaling tijdens de ziekte. Verzamel in ieder geval de volgende documenten zodat u deze, als het nodig is, kunt meesturen met uw aanvraag:

  • De ontslagvergunning;
  • De beëindigingsovereenkomst (inclusief documenten waaruit blijkt wanneer de werknemer ziek was en dat hij bij het einde van de arbeidsovereenkomst nog steeds ziek was;
  • Gegevens die gebruikt zijn om de hoogte van de transitievergoeding te berekenen;
  • Het bewijs dat de (totale) transitievergoeding is betaald.

Uw NOAB-adviseur kan u helpen bij het verzorgen van de aanvraag.


Deelname aan beurs Maritime Industry in Gorinchem

Samen met zusteronderneming Weforsea Crowdfunding zijn we dit jaar ook weer present op de beurs Maritime Industry in Gorinchem op 7, 8 en 9 mei as.

Maritime Industry is dé vakbeurs voor de binnenvaart en maritieme industrie. 
Dit jaar viert het platform waar de volledige binnenvaartsector samenkomt haar 15 jarige jubileum. Dit betekend onder andere 2000m2 extra beursvloer, een seminarprogramma met toonaangevende vakprofessionals en last but not least de gloednieuwe airco installatie om uw bezoek nog aangenamer te maken.

Als administratie- en advieskantoor mogen wij een grote groep binnenvaart- en maritieme ondernemers tot onze clientèle rekenen. We hebben dus veel ervaring en inzicht in de ontwikkelingen binnen deze sector en kunnen u met een gepast advies van dienst zijn. Ook wanneer u op zoekt bent naar een boekhouder met sectorinhoudelijke expertise bent u bij ons aan het goede adres. Kom vrijblijvend eens langs op onze stand om onder het genot van een kopje koffie of een drankje uw mogelijkheden te bespreken.
 

U vindt ons op het paviljoen van Urk Maritime op stand I112!

Wanneer u gratis toegang wilt verkrijgen tot de beurs, neem dan even contact met ons op voor de gratis registratiecode (registreren vooraf is wel verplicht). 

Registreren kan via: www.evenementenhal.nl/maritime. Klik op 'kaarten bestellen' en vul de registratiecode in.

Urk maritime paviljoen Maritme Industry 2019

 


Administratief talent gezocht!!

We zijn per 1 april op zoek naar een gemotiveerd leergierig en flexibel 

ADMINISTRATIEF TALENT

Ben jij het baken dat wij zoeken? Neem dan contact op met Louwe Post via  of bel met 0527-687204.

Of loop anders even binnen om sfeer te proeven op ons kantoor. We drinken graag een kopje koffie met je!
Vacature februari 2019 administratief talent klein formaat


Samenwerking Post Consultancy en Paskoff B+A

paskoffpc logo

We zijn verheugd u te kunnen meedelen dat Post Consultancy Advies- en Administratiekantoor en Paskoff Belastingadvies- & Administratiekantoor (dhr. Klaas Pasterkamp, Register Belastingadviseur), beiden gevestigd te Urk, een samenwerking zijn aangegaan.

Door middel van de samenwerking is de continuïteit gewaarborgd en verbreden we onze kennis en kunde zodat we onze wederzijdse klantenkring nog beter van dienst kunnen zijn.
De heer Pasterkamp zal per 1 januari 2019 zijn kantoor verhuizen van Wijk 2-91 te Urk naar het kantoor van Post Consultancy, gevestigd Marsdiep 4 te Urk. Per die datum kunnen klanten van Paskoff B + A terecht op het Marsdiep. Telefoon en e-mail blijven ongewijzigd. Voor klanten van Post Consultancy verandert er niets.

We hopen door de samenwerking u als trouwe klant zo optimaal mogelijk van advies te kunnen voorzien! Heeft u vragen naar aanleiding van dit nieuwsbericht, neem dan contact met ons op of loop even binnen voor een kop koffie!

Louwe Post, directeur Post Consultancy 
Klaas Pasterkamp, eigenaar Paskoff B+A 


Subsidie Innovatieprojecten Rendementsverbetering Visserij

Vanaf 1 november kunnen marktdeelnemers (exploitatie of eigenaar bedrijf in visserijsector) of producentenorganisaties subsidie aanvragen bij RVO voor innovatieprojecten t.b.v. rendementsverbetering in de visserijketen.

Hoeveel subsidie?
Voor deze subsidie is € 2.500.000 beschikbaar. Om in aanmerking te komen voor deze subsidie zijn de subsidiabele kosten minimaal € 300.000. Uw aanvraag wordt afgewezen als de subsidiabele kosten lager zijn dan dit bedrag. 
Het maximale subsidiepercentage is afhankelijk van de grootte en het type van uw organisatie. Bent u een mkb onderneming? Dan kunt u maximaal 50% krijgen van de kosten die onder de subsidie vallen. Als u geen mkb-onderneming bent, dan kunt u maximaal 30% krijgen van de kosten die onder de subsidie vallen. 
Per innovatieproject ontvangt u maximaal € 375.000 subsidie.

Voorwaarden voor deze subsidie:
• U gaat een innovatieproject rendementsverbetering uitvoeren. Het project richt zich op het verbeteren van rendementen in de visserij, door kostenbesparing, waardevermeerdering of het beter op elkaar aansluiten van vraag en aanbod;
• Het is een innovatieproject als uw project gericht is op 1 of meerdere van de volgende punten:
o Ontwikkeling of invoering van nieuwe of substantieel verbeterde producten en voorziening;
o Nieuwe of verbeterde processen en technieken;
o Nieuwe of verbeterde beheer- en organisatiesystemen.
• Een wetenschappelijke of technische organisatie is actief betrokken bij uw project. De projectresultaten worden gevalideerd door een wetenschappelijke organisatie;
• U heeft voldoende financiële, administratieve en operationele capaciteit om het project uit te voeren;
• U mag de regels van het Gemeenschappelijk Visserijbeleid niet overtreden. Ook blijft u minstens 5 jaar na de datum van de laatste subsidiebetaling voldoen aan deze regels;
• U werkt mee aan monitoring en evaluaties.

Alle aanvragen die op tijd zijn ingediend concurreren met elkaar over het beschikbare budget van € 2,5 miljoen. Het budget gaat naar de projecten met de hoogste rangschikking.

Aanvragen:
U kunt de subsidie aanvragen van 1 november 2018 tot en met 3 januari 2019, 17.00 uur. Na de sluitingsdatum kunt u geen aanvullingen of wijzigingen meer doorgeven. Het gaat hierbij om informatie die van invloed kan zijn op de inhoud van het project.

Heeft u een projectidee, we bespreken het graag met u!


Deelname aan Holland Fisheries Event

Beurs Holland Fisheries Event in Urk.

Op 5 en 6 oktober as. vindt in Urk de visserij- en maritieme beurs Holland Fisheries Event plaats.
Het thema van de beurs is 'Innovators for Change'. De beurs staat dan ook in het teken van investeren en innoveren op het gebied van techniek en kennis. Holland Fisheries Event is bedoeld voor de zakelijke doelgroep in de visserij- en maritieme sector en heeft een internationaal karakter. Er zijn meer dan 100 binnen- en buitenlandse exposanten. Kortom een plek om te netwerken, relaties te verstevigen en samen te werken aan toekomstbestendige innovaties. 

Samen met haar zusterondermening Weforsea neemt Post Consultancy deel aan deze beurs. De visserij- en maritieme wereld is volop in beweging en we staan voor nieuwe uitdagingen. Met ons kantoor bevinden we ons midden in dat speelveld en gaan we deze met enthousiasme te lijf.
Of het nu gaat om advies, financiering (crowdfunding) of nieuwe ketenmodellen (ontzorging in de visserij), we praten hierover graag met u verder op onze stand nummer 6 in het A paviljoen. De koffie staat klaar!

 300x250

 


Post Consultancy

Marsdiep 4
8321 MC Urk

0527 - 68 72 04
0527 - 69 09 53
06 - 50 86 33 35


NOAB keurmerk RGB

Volg ons op:

Bel mij terug

Laat uw gegevens achter en wij nemen spoedig contact met u op.
Vul uw naam in aub
Invalid email address.
Vul uw telefoonnummer in aub.
Invalid Input
Ongeldige invoer